MijnIBDcoach wint Healthcare Award

14-11-2016

Op 10 november 2016 heeft mijnIBDcoach de ‘Vintura Healthcare Impact Award’ gewonnen. MijnIBDcoach is een online eHealth tool voor IBD-patiënten, waarmee de patiënt de regie krijgt over zijn behandeling. Makkelijk communiceren, sneller contact en verminderde opnames zijn de positieve uitkomsten van een groot gerandomiseerd onderzoek onder ruim 900 patiënten. Patiënten, artsen en verpleegkundigen bevelen mijnIBDcoach aan om te gebruiken voor betere zorg.

Wat er aan vooraf ging:

Het indienen van mijnIBDcoach, als initiatief voor het Vintura event ' Creating Meaningful Impact in Healthcare Together', leverde op 20 oktober een nominatie op met nog twee andere deelnemers. Op 10 november werd een korte presentatie gegeven en daarna mochten de aanwezigen stemmen. De jury bepaalde de helft van de stemmen. Ondertussen werden de drie nominaties besproken en werden tips en aanbevelingen gedaan. Voor mijnIBDcoach was er een enthousiast publiek en er werden waardevolle aanbevelingen gegeven.

Om 19.00 uur werd de winnaar bekend gemaakt en dat werd mijnIBDcoach. Wat een
verrassing was dat voor de stichting. Als winnaar ontvangt de stichting 10.000 euro en 5 Vintura Consultancydagen. Naast dit ontving de stichting ook de Award en de cheque. Marieke Pierik (MDL-arts MUMC) en Tineke Markus (directeur CCUVN) mochten deze in ontvangst nemen.

Met deze Award en daaraan verbonden afspraken kan de Stichting de tool mijnIBDcoach een verdere boost geven en zorgen dat alle patiënten met IBD in Nederland dit systeem kunnen gaan gebruiken. Zodat de patiënt de regie krijgt, de helft minder ziekenhuisopnames zijn en daarmee de zorg echt verbeterd wordt.

Geweldig dat de samenwerking tussen artsen van Zuyderland, MUMC, LUMC, Sint
Anthonius, Ferring BV, Sananet BV en CCUVN heeft geleid tot dit succes. Bedankt Vintura voor deze prijs.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de CCUVN op tel. 0348-420780 of met de voorzitter van de stichting op ditzelfde nummer.